19.06.2009

Kürtajcılara..!


151-De ki: "Gelin size Rabbinizin neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, anne-babaya iyilik edin, yoksulluk-endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin. -Sizin de, onların da rızıklarını Biz vermekteyiz- Çirkin-kötülüklerin açığına ve gizli olanına yaklaşmayın. Hakka dayalı olma dışında, Allah'ın (öldürülmesini) haram kıldığı kimseyi öldürmeyin. İşte bunlarla size tavsiye (emr) etti; umulur ki akıl erdirirsiniz."
152."Yetimin malına, o erginlik çağına erişinceye kadar -o en güzel (şeklin) dışında- yaklaşmayın. Ölçüyü ve tartıyı doğru olarak yapın. Hiçbir nefse, gücünün kaldırabileceği dışında bir şey yüklemeyiz. Söylediğiniz zaman -yakınınız dahi olsa- adil olun. Allah'ın ahdine vefa gösterin. İşte bunlarla size tavsiye (emr) etti; umulur ki öğüt alıp-düşünürsünüz." (En'am Suresi 151-152. Ayetler)..

4 yorum:

Quaresma7 dedi ki...

Peygamber Efendimiz bir hadisinde çocuğun anne karnındaki dönemlerinden bahseder. 120 günün sonunda cocuğa ruh üflendiğini mesaj verir. Bunu delil olarak kullanan bazı alimler 4 aya kadar ki çocuk aldırmanın caiz olduğunu söylerler. Gerçekten durum böyle midir bilmiyorum. Peygamber Efendimiz ancak geçerli bir sebep olduğunda buna izin verirmiş. Annenin hayatının tehlikede olması gibi. Zaten bunun dışında -ayettede görüldüğü üzre- geçerli bir sebep kalmıyor gibi. 4 aya kadar caiz olduğu görüşünde birleşen alimlere bakıldığında sadece bedenden ibaret olan bir varlığı almak canına kıymak anlamına gelemeyeceğinden yola çıkmışlar ki. Buna hayır diyebilmekte mümkün değil... Hadisin Müslim rivayeti olmadığını biliyorum. Belki Teberani. Kütüb-i Sitte de bulabilirsin eğer bilmiyorsan. Eklenmesi lazım bu konuya bence. Çünkü biz ne helali haram, ne haramı helal kılabiliriz...

Quaresma7 dedi ki...

Ayrıyetten siteyi daha yeni gördüğüm için göz gezdiriyorum. Şu sağ tarafta Sıla-i Rahim ile ilgili bir ayette olsa fena olmaz. Bence.

karakalem dedi ki...

Ayet olan kısımlarda aklımda bir çok konu var; sıla-i rahim günümüzde fazla dikkat edilmeyen bir konu. O yüzden haklısın. Sağolasın..
Çocukla alakalı kısma gelince, bunu ilk olarak Sohbetlerine devam ettiğim bir kaç hocaefendinin mevzularında duymuş dikkatimi çekmişti. Daha sonra Fazilet takviminde aynı konu geçince yazma gereği duydum. İlk olarak bende bir kaç kaynağa baktım lakin bulamadım birde işyerinden yazdığım için çoğu zaman vaktim olmadı. Fakat Fazilet'in yayınlarına güvenim tam yinede sorunuzu gerekli yerlere bende sordum bugün yarın cevabını bekliyorum bende.. Gelince yayınlarım. Bu siteye yazdıklarımın tamamı Edille-i Şeriyye vakıf İslam alimlerinin görüş ve menkıbelerinden damlalardır.Rabbim Ehl-i sünnet İtikadından ayırmasın.. Uyarı ve samimiyetin için teşekkürler Allah'a emanet olun...

Quaresma7 dedi ki...

Mail adresime gönderdiğin Hadis'in kaynağını sormuşmuydum? Muttefekun Aleyh'te var. Baş ucu kitabımdır. Bildiğim bir hadis... Sorum bu konuyla ilgiliydi. Bazı alimlerin 4 aya kadar çocuk aldırmalarını meşru görmesiyle ilgili. İslam'da ne kadar kabuledilebilir bunu merak ediyordum. Yanılıyor muyum, yanlış mı hatırlıyorum. Şaşırdım:)